Primary/Junior: Choral Speaking Checklist
(Adapted from Swartz, Larry; Nyman, Debbie (2010) Drama Schemes, Themes & Dream: How to plan, structure and assess classroom events that engage all learners.)
Assessments work best if co-developed with students based on the learning you have done together. Here are suggested success criteria, which are organized into a sample checklist in the PDF in the left menu.
Students:
- Experiments with pitch, pause, pace
- Uses voices appropriately to convey mood
- Contributes ideas to the presentation
- Explores various ways to use sound and movement to enhance the presentation
- Works cooperatively with others
- Has a sense of audience
Primaire/Junior : Liste de contrôle pour le chant oral
(Adapted from Swartz, Larry; Nyman, Debbie (2010) Drama Schemes, Themes & Dream: How to plan, structure and assess classroom events that engage all learners.)
Les évaluations sont d'autant plus efficaces qu'elles sont élaborées en collaboration avec les élèves, sur la base de l'apprentissage que vous avez effectué ensemble. Voici quelques critères de réussite suggérés, qui sont organisés en une liste de contrôle exemplaire dans le PDF dans le menu de gauche.
Les élèves :
- Fait des expériences avec la fréquence, les pauses et la cadence.
- Utilise sa voix pour communiquer l’état d’esprit
- Contribue les idées à la présentation
- Explore les façons variées d’utiliser le son et le mouvement pour améliorer la présentation
- Travaille en collaboration avec les membres du groupe
- Divertit l’audience