In this game, students practice listening to directions, concentration, and develop social comfort within a group. Similar to Ying Yang Blat / Zip Zap Zop and other variations. The sounds of the words in Ah So Ko make for a good vocal warm up as well. Adapted from https://www.playworks.org/resource/the-game-of-the-week-ah-soh-koh/
Instructions
Introducing the Game
- Have the group stand in a circle. Explain that an "energy" will be directed around the circle with three different words/actions: ‘Ah’, ‘Soh’, and ‘Koh’.
- First pass begins with an ‘Ah’ accompanied by placing a hand above the head with the fingers pointing at the person on either side.
- Pass word and movement around circle in the same direction.
- Pass ‘Soh’ around accompanied by putting a hand across the stomach the opposite direction from which ‘Ah’ was just passed around.
- A ‘Koh’ is done by pointing with both palms together to anyone in the circle, who then passes an “Ah” to someone else around circle.
- Make sure that a there is eye contact with the person receiving the ‘Koh’.
- The actions must always go in the same order: Ah, Soh, then Koh.
- Once everyone is familiar with the words and movements begin the game.
Présentation du jeu
- Demandez au groupe de se placer en cercle.Expliquez qu'une « énergie » sera dirigée autour du cercle à l'aide de trois mots/actions différents : Ah », “Soh” et “Koh”.
- La première passe commence par un « Ah » accompagné d'une main placée au-dessus de la tête, les doigts pointant vers la personne de chaque côté.
- Passez le mot et le mouvement autour du cercle dans la même direction.
- Passer « Soh » en plaçant une main sur le ventre dans la direction opposée à celle où l'on vient de passer « Ah ».
- Un « Koh » se fait en pointant les deux paumes ensemble vers n'importe quelle personne du cercle, qui transmet ensuite un « Ah » à quelqu'un d'autre autour du cercle.
- Veillez à ce qu'il y ait un contact visuel avec la personne qui reçoit le « Koh ».
- Les actions doivent toujours se dérouler dans le même ordre : Ah, Soh, puis Koh.
- Une fois que tout le monde s'est familiarisé avec les mots et les mouvements, commencez le jeu.
Play a Round
- The leader begins with a ‘Ah’ and passes it to the person either to their left or right.
- It is up to the person who receives it which direction to pass it, with a ‘Soh’.
- The next person must ‘Koh’ it, sending it to someone across the circle.
- ‘Ah’ and ‘Soh’ can be sent in either direction.
- If a person hesitates, they must go around the outside of the circle and may try to trick the others still in the circle, by saying the words Ah, Soh, Koh in people’s ears (but not touch any player.)
Variation:
Instead of having players who hesitate go outside the circle, ask them to answer one question or do an action (such as 5 jumping jacks) before rejoining the game.
Jouer un tour
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L'animateur commence par un « Ah » et le passe à la personne qui se trouve à sa gauche ou à sa droite.
C'est à la personne qui le reçoit de choisir la direction dans laquelle elle doit le passer, avec un « Soh ». - La personne suivante doit le « Koh », c'est-à-dire l'envoyer à quelqu'un qui se trouve à l'autre bout du cercle.
- Les « Ah » et les « Soh » peuvent être envoyés dans les deux sens.
- Si une personne hésite, elle doit faire le tour du cercle et peut essayer de tromper les autres personnes encore dans le cercle, en prononçant les mots Ah, Soh, Koh à l'oreille des gens (mais sans toucher aucun joueur).
Variante :
Au lieu de demander aux joueurs qui hésitent de sortir du cercle, demandez-leur de répondre à une question ou d'effectuer une action (par exemple, 5 jumping jacks) avant de rejoindre le jeu.