This games teaches commitment, emotional investment and risk-taking. It is also a great opportunity to warm up voices, practice and to non-verbal communication (e.g., tone of voice) and diction.
Instructions
- Have the group stand in a circle.
- One player (A) approaches another player (B) in the circle. The player (A) acts as if they are carrying a goat in their arms to the other player (B) and gives the goat to that player saying, “I give you the gracious goat.”
- The player receiving the goat says, “I have the gracious goat.”
- The players on either side of the player receiving the goat say, “They have the gracious goat.”
- The players on either side of them get down on one knee, raise an arm up and say, “Isn’t it grand that they have the gracious goat?”
- Demandez au groupe de se placer en cercle.
- Un joueur (A) s'approche d'un autre joueur (B) dans le cercle. Le joueur (A) fait comme s'iel portait un trésor dans ses bras jusqu'à l'autre joueur (B) et lui donne le trésor en disant : « Je te tends un trésor tendre ».
- Le joueur qui reçoit le trésor dit : « J'ai le trésor tendre ».
- Les joueurs situés de part et d'autre du joueur qui reçoit le trésor disent : « Iels ont le trésor tendre ».
- Les joueurs de chaque côté se mettent à genoux, lèvent un bras et disent : « N'est-ce pas formidable qu'iels aient le trésor tendre ? »
Teacher Notes:
- The interactions are played with an air of ritual. Voices declaratory and actions displayed for others.
Extension: Add emotions.
Notes pour l'enseignant :
Les interactions sont jouées avec un air de rituel. Les voix sont déclaratives et les actions affichées pour les autres.
Variations:
- "Je t’offre l’olive opulente." (I offer you the opulent olive.)
- "J’offre un joyau jovial." (I offer a jovial jewel.)
Extension : Ajouter des émotions.