This warm-up can be used in conjunction with a mime unit, characterization unit or as a way to challenge students to freely use physical expression. This is a great warm-up to open a class with as it gives students a chance to break down their wall. In addition, it challenges them to specifically observe the performances of the students walking inside the circle.

Instructions

  • Students stand in a circle.
  • The teacher asks for a volunteer to walk around the interior of the circle completely neutral.
  • Tell the volunteer that when you snap your fingers their walk will take on the form of another character.
  • The character can be broad or very specific (zombie, elderly person, royalty, somebody with a sore ankle, dehydrated person, a specific character being studied).
  • Explain to the volunteer that you want their walk to be a very realistic interpretation of the character. It shouldn't be melodramatic, but as honest as possible.
  • Once you snap your fingers, the volunteer walks around the interior as this character.
  • Ask the other students to observe the walk - speed and length of their steps; posture; direction in which the eyes are looking; use of hands, etc.).
  • Les élèves se placent en cercle.
  • L'enseignant.e demande à un volontaire de marcher à l'intérieur du cercle en toute neutralité.
  • Dites au volontaire que lorsque vous claquerez des doigts, sa démarche prendra la forme d'un autre personnage.
  • Le personnage peut être large ou très spécifique (zombie, personne âgée, membre de la famille royale, personne ayant mal à la cheville, personne déshydratée, personnage spécifique à l'étude).
  • Expliquez au volontaire que vous souhaitez que sa marche soit une interprétation très réaliste du personnage. Elle ne doit pas être mélodramatique, mais aussi honnête que possible.
  • Lorsque vous claquez des doigts, le volontaire se promène dans l'espace intérieur en incarnant ce personnage.
  • Demandez aux autres élèves d'observer sa démarche (vitesse et longueur des pas, posture, direction du regard, utilisation des mains, etc.)
  • Ask for a second volunteer.
  • Explain to Volunteer #2 that they must observe the walk in the middle of the circle, then follow behind Volunteer #1, exaggerating their walk.
  • It is important that the exaggerated walk is based on Volunteer #1's walk, and not a brand new character - the steps might be more defined, the use of hands/arms bigger, etc.
  • Once the two volunteers have walked around the interior a few times, ask for a third volunteer.
  • The third volunteer must focus on and observe Volunteer #2.  #3 then joins the walk, follows behind #2, and exaggerates their walk.
  • After a few rounds of the circle, ask for a 4th volunteer to join, and exaggerate the walk of #3.
  • Demandez un deuxième volontaire.
  • Expliquez au volontaire n°2 qu'iel doit observer la marche au milieu du cercle, puis suivre le volontaire n°1 en exagérant sa marche.
  • Il est important que la démarche exagérée soit basée sur celle du volontaire 1, et non un tout nouveau personnage - les pas peuvent être plus définis, l'utilisation des mains/bras plus importante, etc.
  • Une fois que les deux volontaires ont fait plusieurs fois le tour de l'intérieur, demandez à un troisième volontaire de se joindre à elleux.
  • Le troisième volontaire doit se concentrer sur le volontaire n° 2 et l'observer. Le troisième volontaire se joint alors à la marche, suit le deuxième volontaire et exagère sa démarche.
  • Après quelques tours de cercle, demandez à un quatrième volontaire de se joindre à la marche et d'exagérer la marche du volontaire n° 3.
  • By this point, the walk is usually completely over the top.
  • Ask Volunteer #1 to then follow behind Volunteer #4 and exaggerate their walk.
  • After a few rounds, ask Volunteer #2, 3 and 4 to rejoin the circle, leaving #1 to continue walking in this brand new, melodramatic interpretation of the character.
  • Once finished, you can repeat with a brand new character.
  • A ce stade, la démarche est généralement complètement exagérée.
  • Demandez au volontaire n° 1 de suivre le volontaire n° 4 et d'exagérer sa démarche.
  • Après quelques tours, demandez aux volontaires n° 2, 3 et 4 de rejoindre le cercle, laissant le volontaire n° 1 continuer à marcher dans cette toute nouvelle interprétation mélodramatique du personnage.
  • Une fois que vous avez terminé, vous pouvez répéter l'exercice avec un tout nouveau personnage.