A simple warm-up that works brilliantly in an elementary or secondary school classroom. It is especially good as a team building exercise, encouraging the students to figure out a way to communicate together.
Materials
- Any surface covering that can be flipped a piece or part at a time (e.g., blanket, sheet, carpets, mats, newspapers)
Note: This game works best with a blanket or sheet. Be mindful of restrictions for cloth items like blankets which could spread pests.
- Royalty Free Music in the style of Mission: Impossibe, Pink Panther
- As the students enter the classroom, there is a surface covering (e.g., blanket) sitting in the middle of the room.
- Once the students are settled, ask for a volunteer.
- The volunteer must stand on the surface.
- Ask for a second volunteer, who joins the first volunteer on the surface.
- Continue getting volunteers until the surface is quite full (the more volunteers, the harder the activity becomes).
- At this point, you can make up a story about how the classroom floor is in fact...lava! No student on the surface may place a foot on the floor.
- However, if the bottom of the surface sits on the lava for too long it will disintegrate.
- So, the students, working together, must flip the surface over without ever stepping foot on the floor.
- Lorsque les élèves entrent dans la salle de classe, une couverture est posée au milieu de la pièce.
- Une fois les élèves installés, demandez un volontaire.
- Le volontaire doit se tenir sur la surface.
- Demandez à un deuxième volontaire de rejoindre le premier sur la surface.
- Continuez à demander des volontaires jusqu'à ce que la surface soit bien remplie (plus il y a de volontaires, plus l'activité devient difficile).
- À ce stade, vous pouvez inventer une histoire sur le fait que le sol de la salle de classe est en fait... de la lave ! Aucun élève de la surface ne peut poser un pied sur le sol.
- Cependant, si le fond de la surface reste trop longtemps sur la lave, celle-ci se désintègre.
- Les élèves doivent donc travailler ensemble pour retourner la surface sans jamais poser le pied sur le sol.
Add to the fun:
If you have a big class, split them in to two groups and you can add a fun level of competition. For example, have 12 students stand on the blanket and the remaining students watch. Time the first group, and then have the second group try to beat that time.
Ajoutez à l'amusement :
Si vous avez une classe nombreuse, divisez-la en deux groupes et vous pourrez ajouter un niveau de compétition amusant. Par exemple, demandez à 12 élèves de se tenir sur la couverture et aux autres élèves de regarder. Chronométrez le premier groupe, puis demandez au second groupe d'essayer de battre ce temps.