While students are frozen in their tableaux of newspaper photos, tap each student on the shoulder and ask them a question. Students should answer in role, as the characters they have developed. If a student is answering successfully in role, feel free to continue asking questions in order to further develop the character.
IMPORTANT: The most difficult part of asking students questions in role is to limit the number of closed questions. These questions do not encourage students to think beyond a simple response. Instead, try to phrase questions in ways that promote explanations and lengthy responses.
Here is a list of possible questions to get you started...
- Who are you here with today during this great celebration?
- What is the best part of this municipal holiday?
- How did this holiday begin?
- What are some of the traditions associated with this day?
- Why do you look forward to this day each year?
- How is your holiday different from those of neighbouring communities?
- You look like you are having a great time. Can you explain what you are doing?
Lorsque les élèves sont gelés dans leurs tableaux de photographies de journal, tapez chaque élève sur l'épaule et posez une question. Les élèves devraient répondre en rôle, comme les personnages qu'iels ont développé. Si l'élève répond bien en rôle, n'hésitez pas de poser plus de questions pour encourager le développement de son personnage.
À NOTER: L’élément le plus difficile de poser des questions aux élèves en rôle est de limiter les questions fermées. Ce genre de question ne leur encourage pas a songer a plus qu'une simple réponse. À la place, essayez de formuler des questions qui promouvront des explications et de longues réponses.
Voici une liste de base de questions possibles...
- Qui est venu avec vous ici aujourd’hui lors de cette grande fête?
- Quelle est le meilleur aspect de cette fête municipale?
- Comment est-ce que cette fête a eu naissance?
- Quelles sont quelques traditions associées avec ce jour?
- Pourquoi avez-vous hâte que ce jour arrive à chaque année?
- Comment est-ce que cette fête se distingue de celles des communautés voisines?
- Vous avez l'air de vous amuser. Expliquez ce que vous faites.