The objective of this activity could be as simple as having students learn each others' names, and as complex as ensuring that each child has their name spoken in a neutral/positive fashion at least once during the school day. In this activity, students consciously invite others to sit in the space next to them, building ensemble and reminding everyone that they belong in the circle.
Instructions
- Participants sit on chairs or marked spaces (e.g., spots on a circular carpet) in one large circle in the room. Within the circle there should be one space.
- The person who has this empty space to their right says: “The seat on my right is free and I invite [name]”.
- The person whose name was called moves to the empty seat.
- The activity then continues with the person who has the empty chair on their right who can choose whichever person they want.
- Les participants s'assoient sur des chaises ou des espaces marqués (par exemple, des points sur un tapis circulaire) dans un grand cercle de la pièce. À l'intérieur du cercle, il doit y avoir un espace libre.
- La personne qui a cet espace vide à sa droite dit : « Le siège à ma droite est libre et j'invite [nom] ».
- La personne dont le nom a été appelé s'installe sur le siège vide.
- L'activité se poursuit ensuite avec la personne qui a la chaise vide à sa droite et qui peut choisir la personne de son choix.
Variation / Variante
- If students become very familiar with this game or have established a lot of trust and willingness to take risks, a way to build on it is to add something to the invitation. For example, "The seat on my right is free; I wish an astronaut named [name] was here."
- The student whose name was called responds to the prompt (e.g., to walk like an astronaut) to the empty seat.
- Care should be taken to set limits on what is appropriate to invite someone to do based on the teacher's knowledge of the class (e.g, don't ask someone to do something you think would make them uncomfortable, don't ask them to do something that might make others uncomfortable to see, don't ask them to do something you wouldn't be okay with an authority hearing about, etc.).
- Si les élèves se familiarisent avec ce jeu ou s'iels ont établi un climat de confiance et une volonté de prendre des risques, il est possible d'ajouter quelque chose à l'invitation.
-
Par exemple : « Le siège à ma droite est libre ; j'aimerais qu'un astronaute nommé [nom] soit ici ».
L'élève dont le nom a été appelé répond à l'invitation (par exemple, marcher comme un astronaute) sur le siège libre. - Il faut veiller à fixer des limites à ce qu'il est approprié d'inviter quelqu'un à faire en fonction de la connaissance que l'enseignant a de la classe (par exemple, ne pas demander à quelqu'un de faire quelque chose qui lea mettrait mal à l'aise, ne pas ellui demander de faire quelque chose qui pourrait mettre les autres mal à l'aise, ne pas ellui demander de faire quelque chose dont vous n'accepteriez pas qu'une autorité entende parler, etc.)
Adapted from Teaching Fairly in an Unfair World by Kathy Gould Lundy.