A concentration game and energizer. Great as a quick warm-up at the beginning of class.
Instructions
- Students stand in a circle.
- One player begins by making eye contact with someone around the circle, pointing their hands towards the person, and sliding one palm against the other while saying "Zoom".
- The player that receives the "Zoom" will then pass it to someone else.
- You may wish to introduce the game by having the students pass the Zoom around the circle first before passing it across the circle.
- You could vary the game by having students that received the Zoom sit down until everyone has received it.
- You could also vary the game by having the students work in smaller groups.
- Les élèves se placent en cercle.
- Un joueur commence par établir un contact visuel avec une personne du cercle, pointe ses mains vers elle et glisse une paume contre l'autre en disant « Zoom ».
- Le joueur qui reçoit le « Zoom » le passe ensuite à quelqu'un d'autre.
- Vous pouvez introduire le jeu en demandant aux élèves de faire passer le Zoom autour du cercle avant de le faire passer de l'autre côté du cercle.
- Vous pouvez varier le jeu en demandant aux élèves qui ont reçu le Zoom de s'asseoir jusqu'à ce que tout le monde l'ait reçu.
- Vous pouvez également varier le jeu en demandant aux élèves de travailler en petits groupes.
Word Ball / La balle du mot
- Instead of Zoom, students pass a random word to each other.
- There is no need for words to be associated. Students should send a different word each time.
- As a variation, teachers could encourage students to use vocabulary words from a unit of study.
- Au lieu de Zoom, les élèves se passent un mot au hasard.
- Il n'est pas nécessaire d'associer les mots. Les élèves doivent envoyer un mot différent à chaque fois.
- En guise de variante, les enseignants peuvent encourager les élèves à utiliser les mots de vocabulaire d'une unité d'étude.
Canadian Improv Games provide an exemplar at 0:05.