For students who are brand new to improv, this is an excellent introduction to the idea of receiving what your fellow performer provides you on stage as opposed to simply pre-planning what your actions and dialogue will be. Also a fun exercise to connect to a Meisner Technique unit.
This game may be known by different names such as The Game of Many Things. The "offers" that are sent could be generated by the class over time and become part of a specific class's game repertoire.
Instructions
- Students stand in a circle. The facilitator begins by explaining they are going to send a clap to a student in the circle (similar to the Zip-Zap-Zop exercise).
- The facilitator steps forward, makes eye contact with a student and sends a clap towards them. Unlike Zip-Zap-Zop where the clap is immediately sent to another person, the student must first clap inwards to receive the clap before sending it off to another student. Emphasize the importance of eye contact when sending the clap to the next person.
- Once the students have shown they can send and accept the clap at a focused, steady pace, have them stop. Remember who is in 'possession' of the clap.
- At this point, the facilitator introduces a new action (for example, a blow kiss). The 'send' would be making eye contact with someone, and blowing them a kiss. The recipient would take their cheek and sigh bashfully (the 'accept').
- That student would then choose to either send the clap or the blow kiss to another student in the circle. Insist on a rapid pace; this will ensure that students pay attention and react to what they are given with the proper response. Once the students understand this new element, have the student in 'possession' of the clap continue.
- Once the students have succeeded in working with two 'sends', add a third. When you are up to three or four different 'sends' the students really have to be focused and on their toes so as to keep the pace moving with the proper responses.
Les élèves se placent en cercle. L'enseignant.e commence par expliquer qu'iel va frapper des mains un élève du cercle (comme dans l'exercice Zip Zap Zop). L'enseignant.e s'avance, établit un contact visuel avec un élève et lui envoie une claque. Contrairement à Zip Zap Zop où la claque est immédiatement envoyée à une autre personne, l'élève doit d'abord frapper dans ses mains pour recevoir la claque avant de l'envoyer à un autre élève. Insistez sur l'importance du contact visuel lorsque vous envoyez la claque à la personne suivante. Une fois que les élèves ont montré qu'iels pouvaient envoyer et recevoir la claque à un rythme concentré et régulier, demandez-leur de s'arrêter. Rappelez-vous qui est en « possession » de la claque.
À ce stade, l'enseignant introduit une nouvelle action (par exemple, un bisou). L'« envoi » consisterait à établir un contact visuel avec quelqu'un et à lui souffler un bisou. La personne qui reçoit le bisou prend sa joue et soupire bassement (l'« acceptation »). L'élève choisit alors d'envoyer la claque ou le bisou à un autre élève du cercle. Insistez sur un rythme rapide ; cela permettra aux élèves d'être attentif.ve.s et de réagir correctement à ce qu'on leur donne. Une fois que les élèves ont compris ce nouvel élément, demandez à l'élève en « possession » de la claque de continuer.
Lorsque les élèves ont réussi à travailler avec deux « envois », ajoutez-en un troisième. Lorsque vous en êtes à trois ou quatre « envois » différents, les élèves doivent vraiment être concentrés et attentif.ve.s afin de maintenir le rythme et d'apporter les bonnes réponses.
Other 'send' and 'accept' ideas:
- The 'send' - make eye contact, put your hands together and move them forward like a fish swimming through water. The 'accept' - the recipient mimes pulling in the fish with a fishing rod
- Have an idea to add? Let us know using the Feedback button in the left menu.
D'autres idées d'« envoi » et d'« acceptation » :
- L'envoi - établir un contact visuel, joindre les mains et les faire avancer comme un poisson qui nage dans l'eau. L'« acceptation » : le destinataire fait semblant de tirer le poisson avec une canne à pêche.
- Vous avez une idée à ajouter ? Faites-nous en part en utilisant le bouton « Feedback » dans le menu de gauche.