A game that invites students to think creatively about mime and to take risks without being put in the spotlight.

  • About half of the students begin at the front of the space or the centre of a circle while the rest watch.
  • The students performing begin miming an activity. Depending on your group, you may need to remind students about appropriate gestures.
  • Students observe, looking for an opportunity to start a new scene. After a scene has been established, they can tap one of the students miming. Remind students about the importance of consent to touch, and create another cue to freeze as needed.
  • When a student is tapped, they freeze in their pose.
  • The student who tapped takes over the pose and begins a new scene.
  • The process repeats.
  • Environ la moitié des élèves commencent à l'avant de l'espace ou au centre d'un cercle, tandis que les autres observent.
  • Les élèves qui se produisent commencent à mimer une activité. En fonction de votre groupe, vous devrez peut-être rappeler aux élèves les gestes appropriés.
  • Les élèves observent, cherchant une occasion de commencer une nouvelle scène. Une fois la scène établie, iels peuvent taper sur l'un des élèves en train de mimer. Rappelez aux élèves l'importance du consentement au toucher, et créez un autre indice pour les inciter à s'immobiliser si nécessaire.
  • Lorsqu'un élève est touché, iel s'immobilise dans sa pose.
  • L'élève qui a reçu la tape prend la pose et commence une nouvelle scène.
  • Le processus se répète.

Canadian Improv Games Exemplar at 0:34.